Als 1 van 2 praktijken in noord nederland beschikken wij nu over:

Magneetveldtherapie

Magneetveltherapie (ook wel EMTT genoemd) is een nieuwe en revolutionaire behandelmethode die gebruik maakt van de Storz Magnetolith (naam van het apparaat).

EMTT is een nieuwe therapievorm die speciaal is ontwikkeld voor de behandeling van klachten aan onder andere spieren, pezen of gewrichten. EMTT behandelt het aangedane lichaamsdeel met hoogenergetische magnetische pulsen. Hiermee is het mogelijk om een ​​therapeutisch effect in de cel te bereiken.  We hebben inmiddels al mooie resultaten gezien

Deze therapie is o.a. effectief bij degeneratieve gewrichtsaandoeningen. EMTT beïnvloedt de lokale pathologie, maar ook het bijbehorende ontstekingsproces en pijn. Door de pijn en inflammatie te verminderen kunnen operaties uitgesteld of voorkomen worden en zijn andere pijnbehandelingen of medicatie minder vaak nodig. Ook voor onderstaande moeilijk te behandelen indicaties biedt EMTT een goed alternatief:

• Degeneratieve gewrichtsaandoeningen
  • Slijtage of artrose van de wervelkolom
  • Slecht genezende fracturen

De (relatieve) contra-indicaties voor EMTT zijn:

• De patiënt mag niet zwanger zijn.
  • Wees voorzichtig met ijzerhoudende implantaten aanwezig zijn zoals; schroeven, vasculaire clips, metaalsplinters etc.
  • Er mag geen pacemaker of andere elektronische implantaten aanwezig zijn.
  • Niet direct op het hoofd/halsgebied.
  • Tumoren in het behandelgebied.

EMTT is goed te combineren met Shockwave therapie. Een combinatie van beide therapieën leidt tot betere resultaten dan wanneer ze los van elkaar gebruikt worden. In overleg kunnen we hierin dus altijd kijken naar de mogelijkheden.

De behandeling is zeer comfortabel voor de patiënt. De patiënt hoeft zijn kleren niet uit te trekken. Een behandelsessie duurt gemiddeld zo’n 15-20 minuten. Afhankelijk van de ernst van de aandoening en hoe de patiënt op de therapie reageert zijn 6 tot 8 behandelingen nodig. EMTT werkt zelfs door gips heen. In de periode waarin de patiënt dus nog niet zoveel kan of mag is het dus al mogelijk om met EMTT te starten. Op die manier lever je een actieve bijdrage aan het herstel van een fractuur.

Hieronder kort een overzicht van indicaties waarbij we tot nu toe goede resultaten zien:

Klik op het plaatje hieronder om een filmpje te

bekijken van hoe zo’n behandeling eruit ziet!