Als 1 van 2 praktijken in Noord-Nederland beschikken wij nu over:

Magneetveldtherapie

Nieuw en revolutionair

EMTT is een nieuwe therapievorm die speciaal is ontwikkeld voor de behandeling van klachten aan onder andere spieren, pezen of gewrichten. EMTT behandelt het aangedane lichaamsdeel met hoogenergetische magnetische pulsen. Hiermee is het mogelijk om een ​​therapeutisch effect in de cel te bereiken. We hebben inmiddels al mooie resultaten gezien.

De behandeling is zeer comfortabel en pijnvrij. Een behandelsessie duurt gemiddeld zo’n 15-20 minuten. Afhankelijk van de ernst van de aandoening en hoe de patiënt op de therapie reageert zijn 4 tot 8 behandelingen nodig. EMTT werkt zelfs door gips heen. In de periode waarin de patiënt dus nog niet zoveel kan of mag is het dus al mogelijk om met EMTT te starten. Op die manier lever je een actieve bijdrage aan het herstel van een fractuur.

Deze behandelingen vallen onder reguliere fysiotherapie en worden dus vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. Mocht u niet verzekerd zijn voor fysiotherapie dan kost Magneetveldtherapie per 2 keer €50,-

Breed inzetbaar

Deze therapie is o.a. effectief bij degeneratieve gewrichtsaandoeningen. EMTT beïnvloedt de lokale pathologie, maar ook het bijbehorende ontstekingsproces en pijn. Door de pijn en inflammatie te verminderen kunnen operaties uitgesteld of voorkomen worden en zijn andere pijnbehandelingen of medicatie minder vaak nodig. Ook voor onderstaande moeilijk te behandelen indicaties biedt EMTT een goed alternatief:

• Degeneratieve gewrichtsaandoeningen
  • Slijtage of artrose van de wervelkolom
  • Slecht genezende fracturen

Tot nu toe zien we goede resultaten bij: Artrose (gewrichtsslijtage), Slijmbeursontsteking, Fibromyalgie, Artritis, Osteoporose en Reuma.

Het is altijd goed om nog even te checken hoeveel behandelingen u (nog) in uw pakket heeft. Komt u hier niet uit, bel ons dan gerust. Samen komen we er wel uit.

Combineren

EMTT is goed te combineren met Shockwave therapie. Een combinatie van beide therapieën kan leiden tot betere resultaten dan wanneer ze los van elkaar gebruikt worden. In overleg kunnen we hierin dus altijd kijken naar de mogelijkheden. Hier rekenen we doorgaans geen extra behandelingen voor.

Nieuw en revolutionair

Magneetveldhterapie (EMTT) is een nieuwe therapievorm die speciaal is ontwikkeld voor de behandeling van klachten aan onder andere spieren, pezen of gewrichten. EMTT behandelt het aangedane lichaamsdeel met hoogenergetische magnetische pulsen. Hiermee is het mogelijk om een ​​therapeutisch effect in de cel te bereiken.

Hoe werkt het?

Afhankelijk van de ernst van de aandoening en hoe de patiënt op de therapie reageert zijn doorgaans 4 tot 8 behandelingen nodig. EMTT werkt zelfs door gips heen. In de periode waarin de patiënt dus nog niet zoveel kan of mag is het dus al mogelijk om met EMTT te starten. Op die manier lever je een actieve bijdrage aan het herstel van een fractuur.

Niet zeker hoeveel behandelingen u (nog) in uw pakket heeft? Check even bij uw zorgverzekeraar of neem even contact op met ons.

Innovatie

Nieuw en revolutionair: