WYSIWYG Web Builder
Massagetherapie

U hoeft als patiënt geen voorbereidingen te treffen. Handdoeken ter bescherming van uw kleding zijn in de praktijk aanwezig. Mocht u toch liever een eigen handdoek meebrengen dan is dat uiteraard ook prima. Massage wordt doorgaans vooral in het begin van de behandeling gegeven om de eerste, vaak hoge spanning in spieren rondom het pijngebied af te bouwen. Daarnaast is het een goede methode om de doorbloeding lokaal of in het hele behandelgebied te versterken. Middels zogenaamde "fricties", een soort van puntige massage kunnen veelal lokale pijnpunten worden behandeld. Vaak erg nuttig bij hoofdpijnklachten en schouderpijn. Bij de massage gebruiken we verschillende massage-tussenstoffen en dragen we uit hygiënisch oogpunt vinyl-steriele medische handschoenen. U merkt hier niets van en de behandelkwaliteit is hetzelfde. De meeste massages die wij geven zijn feitelijk manuele spierrekkingen en zullen vaak niet als bijzonder prettig worden ervaren. De kleine vezels van de spieren worden door deze techniek opgerekt en aangezet tot herstel.

MASSAGE-TUSSENSTOF:
Afhankelijk van uw huidtype gebruiken we verschillende massage-tussenstoffen (olie of crème) die een uiteenlopend effect hebben. Van hypoallergeen beschermend tot doorbloedingsversterkend. Dit altijd in overleg met u en afhankelijk van uw huidreacties op deze stoffen.

MANUELE REKKINGEN:
Wanneer spieren en vooral hun aanhechtingen erg vast zitten, kan dit een goede methode zijn om meer ontspanning te krijgen in deze weefsels. Lokaal kan het gaan om hele kleine rekbewegingen van aanhechtingsovergangen. Soms is het nodig, wanneer een beweging ernstig wordt beperkt door de hoge spierspanning om de hele grote rekbeweging te maken. Deze bewegingen worden doorgaans ook in het huis-oefenschema ingebouwd, zodat u ze thuis kunt herhalen en zelf de rekking kunt versterken. Dit heeft doorgaans een snel en goed effect. Soms zit de beperking in de gewrichtsruimte en zullen rekkingen zich daarop toeleggen. Ook deze bewegingen worden veelal in een oefenschema voor thuis meegenomen.
.